ANNONS – NORDIC WELLNESS

Utomhusträning? Så kommer du igång

Att flytta ut träningen när det blir vår kan ge dig en bra nytändning efter
en lång säsong inomhus.

– Det viktiga är att anpassa träningen efter dina förutsättningar. Det allra
bästa är att sätta ihop ett pass där du varvar övningar för kondition och
styrka. Då stärker du skelettet, ökar syreupptagningsförmågan,
uthålligheten och fettförbränningen samtidigt, säger Adriana Tepichin,
personlig tränare på Nordic Wellness Täby.

Kort återhämtning

Välj nio funktionella övningar, alltså övningar där du tränar flera leder
samtidigt, exempelvis knäböj med hopp, marklyft, utfall steg med rotation,
höga knä och armhävningar. Även löpning är en perfekt träningsform ute.

– Kör varje övning i 20, 30 eller 40 sekunder. Kör kortare intervaller om du
är nybörjare. Mellan alla övningar har du en kortare återhämtning på 10
sekunder. Vilan ska aldrig vara längre än intervallerna, avslutar Adriana
Tepichin.

 

Vill du också komma i form? Boka en PT!

 

Detta är en annons från vår partner och är inte skriven av redaktionen på Klart. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Klart-redaktionens åsikter.

Publicerad 16 apr 2020